Co zrobić, aby klientki chętnie wracały do Twojego salonu?

Fryzjerstwo to więcej niż zwykły zawód. To sztuka, pasja oraz chęć dawania ludziom radości. Szczególnie dla kobiet wizyta u fryzjera bywa sposobem na miłe spędzenie czasu, relaks, miłą rozmowę. Jest ona również szczególną szansą na zmianę swojego wizerunku i na to, by poczuć się lepiej we własnej skórze. Jeśli chcesz, by klientki chętnie wracały do twojego salonu, musisz umiejętnie o to zadbać. Jak wykorzystać proste sposoby, by skraść serca i zdobyć zaufanie szerokiej rzeszy klientek odwiedzających twój zakład fryzjerski?

W dobie dużej konkurencji utrzymają się najlepsi, a w rzeczywistości niewiele potrzeba, by wyróżnić się na plus na rynku fryzjerskim. Wiele zakładów oferuje profesjonalne usługi, jednak ich właściciele zapominają o prostych, a przy tym bardzo ważnych kwestiach. Nie popełniaj tych błędów! Dbaj o rzeczy najistotniejsze, czyli o poziom usług. Pamiętaj też jednak o dodatkowych kwestiach, które mają ogromny wpływ na ostateczne wrażenie, jakie wywrzesz na osobach odwiedzających salon.

Umiejętności to podstawa! Dobrze wyszkolona kadra

Zacznijmy od kwestii najważniejszej, do której wielu fryzjerów wciąż nie podchodzi jednak wystarczająco poważnie. Strzyżenie to spora odpowiedzialność. W naszych rękach jest jeden z najważniejszych elementów wizerunku kobiety – włosy, często zapuszczane przez wiele lat. Z przykrością należy stwierdzić, że wśród klientek salonów fryzjerskich wciąż często spotkać można opinie, iż fryzjerzy wykonują cięcia na tę samą modłę. Uczą się jednego strzyżenia i powtarzają je na różnych długościach włosów. Wciąż zdarzają się też rażące błędy w sztuce fryzjerskiej, jak spalenie włosów podczas rozjaśniania czy zabiegów takich jak trwała, keratynowe prostowanie itp.

Pamiętaj. Jak w każdym zawodzie, we fryzjerstwie również – a może nawet przede wszystkim – trzeba stale się rozwijać. Nigdy nie przestawaj się szkolić! Zawsze będą nowe techniki, produkty, kosmetyki, które warto będzie poznać. Wydaje ci się, że wiesz już wszystko? Otwórz się na nowe rzeczy. Zrób szkolenie z przedłużania włosów wybraną metodą, naucz się nowych technik masażu głowy, wypróbuj najnowsze zabiegi regeneracyjne – i oczywiście odbierz certyfikat ze szkolenia. Dyplomy na ścianie salonu zawsze wzbudzają zaufanie. Najważniejsze są jednak efekty twojej pracy. Jeśli będą znakomite, uwierz, klientki to zauważą i docenią. Nie sztuką jest wykonać strzyżenie, koloryzację czy zabieg. Sztuką jest zrobić to w taki sposób, by klientka następnym razem chciała udać się tylko do ciebie. Cała kadra pracująca w salonie, od właścicielki, przez wieloletnie pracownice aż po stażystki, powinna być odpowiednio przeszkolona z oferowanych usług. Nigdy nie dopuszczaj niedoświadczonych w danej dziedzinie osób do pracy z klientem.

Słuchaj i odpowiadaj na potrzeby

Bardzo często zdarza się, że klientki wychodzą z salonów fryzjerskich niezadowolone, ponieważ nie otrzymują tego, czego chciały. Bywa co prawda tak, że niektóre z nich nie potrafią dokładnie wytłumaczyć, czego oczekują. Najczęściej jednak panie dobrze wiedzą, czego chcą i wyraźnie o tym informują. Fryzjerzy jednak wykonują swoją pracę w sposób standardowy, niejednokrotnie kierując się przyzwyczajeniem, i życzenia klientki realizują wedle własnej interpretacji.

Zapamiętaj. Jeśli klientka prosi o podcięcie końcówek o 4 centymetry, masz uciąć dokładnie tyle. Jeśli uważasz, że niezbędne jest ucięcie większej długości, porozmawiaj o tym z klientką i uargumentuj swoją ocenę. Dokładnie pokaż jej, ile radzisz obciąć. Słuchaj, rozmawiaj, informuj. W zawodzie fryzjera rozmowa, empatia, rozumienie drugiej osoby to absolutna podstawa.

Zadbaj o nastrój. Nowoczesny salon to więcej niż zabiegi fryzjerskie

Nawet jeśli twój salon jest mały i ciągle jeszcze skromnie wyposażony, zadbaj o detale, które sprawią, że klientki poczują się w nim doskonale. Odpowiednia muzyka w tle, dopasowana do klimatu, który planujesz stworzyć, zdziała bardzo wiele. Ważna jest kolorystyka i… zapach we wnętrzu! Zadbaj, by w powietrzu unosiła się delikatna woń kosmetyków, nie zaś chemii fryzjerskiej. Ważne są także dodatki, jak kwiaty, obrazy na ścianach, wykończenie wnętrza. Wszystko powinno tworzyć spójną całość. Zacznij więc od pomysłu, a następnie przejdź do jego realizacji krok po kroku. Niech wszystkie elementy współgrają ze sobą. Spróbuj się wyróżnić, jednak nie przesadzaj ze swoją koncepcją. Często minimalizm i nowoczesność okazują się najlepszym wyborem.

Witaj klientki dobrą kawą, herbatą lub szklanką wody z cytryną. Spraw, by każda osoba odwiedzająca twój zakład czuła się wyjątkowa i dopieszczona. To naprawdę łatwiejsze niż myślisz! Nie zapominaj o uśmiechu, jednak wyczuj nastrój klientki i nie nakłaniaj do rozmowy na siłę. Dla wielu kobiet wizyta u fryzjera jest okazją do wyciszenia się.

Wydaje się, że to podstawy, prawda? Wciąż jednak większość właścicieli salonów zapomina o nich. Jeśli również często odwiedzałaś zakłady fryzjerskie, zapewne możesz to potwierdzić z własnego doświadczenia. Naucz się wyciągać proste wnioski i nie popełniaj tych błędów. Z całą pewnością szybko zyskasz grono wiernych, zadowolonych klientek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *